You are currently viewing Czy elektrostymulacja mięśni umożliwia budowanie masy mięśniowej?

Czy elektrostymulacja mięśni umożliwia budowanie masy mięśniowej?

  • Post author:

Mówi się, że po jednym treningu EMS można oczekiwać podobnych wyników, co po kilku wizytach na siłowni. Ale co to dokładnie oznacza? Czy elektrostymulacja mięśni umożliwia też budowanie masy mięśniowej? Okazuje się, że tak – to jedna z głównych korzyści tej niekonwencjonalnej metody ćwiczeń.

Trening różnych grup mięśniowych

Elektrostymulacja ma jedną ważną przewagę nad tradycyjnymi treningami na siłowni. Impulsy docierają nawet od najgłębszych warstw mięśniowych, pobudzając je przez cały czas trwania treningu, co nie zawsze jest osiągalne za pomocą typowych ćwiczeń. Ogółem EMS pobudza do skurczu o wiele większą liczbę włókien mięśniowych, a wszystko to dzieje się w dużo krótszym czasie i przy mniejszym wysiłku niż na siłowni lub zajęciach fitness. Ćwiczeniami można objąć takie obszary ciała, jak brzuch, klatka piersiowa, nogi i pośladki, ręce czy plecy. Jednocześnie elektrostymulacja nie niesie takiego samego ryzyka rozwoju kontuzji, urazów stawów czy obciążenia kolan. W rezultacie dochodzi też do szybszej utraty wagi.

Częstotliwość treningów

EMS pomaga zaoszczędzić czas. Jedna sesja trwa około 20 minut. Co ważne, nie powinno się wykonywać jej częściej niż 1 raz w tygodniu – bardzo ważne jest danie organizmowi czasu na odpoczynek i regenerację. Z elektrostymulacji mogą korzystać zarówno początkujący, jak i zaawansowani. Ten rodzaj treningu przeznaczony jest dla osób starszych i młodszych, dla kobiet i dla mężczyzn. Istnieją oczywiście pewne wyjątki – EMS jest niewskazany na przykład dla posiadaczy rozrusznika sera czy kobiet w ciąży.

Bezpieczne i skuteczne ćwiczenia

Jeśli naszym celem jest rozbudowa masy mięśniowej, to warto rozważyć EMS. Może to być metoda, która pomoże nam osiągnąć upragniony rezultat. Przed rozpoczęciem treningów najlepiej będzie skorzystać z pomocy trenera EMS. Ten przeprowadzi z nami wywiad (a często też analizę składu ciała), na podstawie którego dobierze nam właściwy zestaw ćwiczeń. W tym aspekcie EMS nie różni się zbytnio od zwykłego przerzucania ciężarów. Odpowiedni rodzaj aktywności fizycznej oraz ścisła współpraca z trenerem personalnym, który oceni nasz progres, to kluczowe aspekty w dążeniu do wyznaczonych sobie celów.