You are currently viewing Jak powinien wyglądać sposób odżywiania osób regularnie trenujących EMS?

Jak powinien wyglądać sposób odżywiania osób regularnie trenujących EMS?

  • Post author:

Niezależnie od wybranej formy aktywności fizycznej, nasz sposób odżywiania odgrywa podobną rolę – zarówno jeśli dążymy do zbudowania masy mięśniowej, jak i redukcji tkanki tłuszczowej. Poprzez odpowiednio zbilansowane posiłki musimy dostarczyć organizmowi taką ilość mikro- i makroskładników, abyśmy mogli osiągnąć zamierzony efekt. Trening EMS nie jest tu żadnym wyjątkiem. Jak więc powinien wyglądać sposób odżywiania u osób, które regularnie korzystają z elektrostymulacji mięśni?

Dieta zbilansowana i dobrana do indywidualnych potrzeb

Układając jadłospis, zadbaj o to, by znalazły się w nim źródła pełnowartościowego białka (wysokiej jakości wędliny, jajka, chude mięso, warzywa strączkowe), węglowodany złożone (kasza, ryż i makaron pełnoziarnisty, orzechy, nasiona), a także tłuszcze oraz błonnik. Nie musimy całkowicie odcinać się od słodkich i słonych przekąsek, ale trzeba je ograniczyć lub zastąpić zdrowszymi odpowiednikami.

Niektórzy dietetycy zalecają stosowanie diety typu 80/20, gdzie 80% spożywanych pokarmów jest zdrowe i dobrze zbilansowane, natomiast 20% to drobne przyjemności. Można korzystać z licznika kalorii, który podpowie nam, co powinniśmy spożywać z uwzględnieniem naszego wieku, wagi, płci i częstotliwości uprawianych przez nas aktywności fizycznej. Pamiętaj, że jeden trening EMS odpowiada trzem jednostkom treningowym na siłowni.

Posiłki przed sesjami EMS i po nich

Zaleca się, żeby posiłek spożywany przed treningiem EMS nie był tłusty, a przez to nie obciążał zbytnio organizmu. W głównej mierze powinien składać się z węglowodanów – na przykład z ciemnego makaronu, gotowanej kaszy lub ryżu. Najlepiej dodać do nich warzywa ugotowane na parze. Można wybrać też szybką przekąskę – banana z lekkim serkiem, owsiankę lub kanapkę z pełnoziarnistego pieczywa.

Nie należy też pomijać posiłku po treningu EMS, nawet jeśli naszym celem jest redukcja tkanki tłuszczowej. Uzupełnienie kalorii jest potrzebne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Po wysiłku warto postawić na potrawy bogate przede wszystkim w białko, a także w łatwo przyswajalne węglowodany. Gotowany kurczak z warzywami, kanapki z twarożkiem lub naleśniki z serem to przykładowe propozycje.